A 2006-os választási kampány bebizonyította: egyre fontosabb a miniszterelnök-jelöltek személye a kampányban. 2006-ban egyértelműen úgy merült fel a kérdés: kit választasz Orbánt vagy Gyurcsányt. Ebbe a párviadalba piszkított bele az MDF, amikor Dávid Ibolya hivatalosan is a párt miniszterelnök-jelöltje lehetett. A sajtó először körberöhögte az ötletet, pedig Dávid Ibolya jelöltsége mellett egy logikusan felépített kommunikációs stratégia állt. Azzal, hogy az MDF saját jelölttel vágott neki a választásnak egyszerre bizonyította komolyságát és különböző politikáját az MSZP-től és a Fidesztől. Nem beszélve arról, hogy míg pártként az MDF támogatottsága messze elmaradt a két nagytól, addid Dávid Ibolya mindkét vezérnél népszerűbb volt. Ezt a Fórum a Legnépszerűbb jelölt című plakáton ki is használta. Dávid Ibolya jelöltségének köszönhetően vehetett részt a több milliós nézettségű miniszterelnöki vitán, ahol az elemzők szerint is jól szerepelt. Az MDF most hasonló stratégiát követ, amikor Bokros Lajos személyére építi stratégiáját.

De mi a helyzet az LMP-vel, az MDF legfőbb vetélytársával?  Az LMP kínosan kerüli, hogy a párt arcok köré épüljön. A pártnak szakszóvívői vannak, akik megjegyezhetetlenek a széles nyilvánosság számára. Az online aktivitás, az utcai toborzás azonban nem tudja teljes mértékben kiváltania a klasszikus médiát, annak pedig arcok kellenek. Az idő fogy, sok arc felépítésére már nincs idő. Nem ismerem az LMP belső viszonyait, de attól nem látszana kevésbé demokratikus erőnek a párt, ha eldöntenék végre, akarnak-e önálló jelöltet vagy csak listavezetőjük lesz. Decemberben Hankiss Elemér nevét dobták be a nyilvánosságba, aki szerintem politikai marketing szempontból nem jó ötlet, ugyanakkor a legszerencsésebb döntés egy olyan személy lenne, akit már nem kell építeni, hanem ismert személy a párt potenciális szavazóinak körében, ráadásul rutinos médiaszereplő. A hírek szerint január végén születik döntés a kérdésben. Ezzel az LMP egy értékes hónapot vesztegetett el, ennyi előnyt pedig nem szabad adni egy kampányban.

 

Címkék: miniszterelnök jelölt lmp

Share/Bookmark

A bejegyzés trackback címe:

https://kampanyvan.blog.hu/api/trackback/id/tr641683617

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: LMP: Bokros kiárusítja az MDF-et 2010.01.20. 18:30:01

A Demokratikus Centrum egy lejárt szavatosságú közgazdász, két egymást korábban utáló párt és pár szponzor.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása