Ahogy egy korábbi írásban elemeztük, az LMP és az MDF ugyanazért a szavazóbázisért küzd: a valaha volt SZDSZ szavazókért és az MSZP-ből kiszeretett szoclib értelmiségért. Az LMP-nek elemi érdeke, hogy támadja az MDF-et, míg az MDF számára az a hasznos stratégia, ha tudomást sem vesz az LMP-ről, úgy tesz, mintha egy jelentéktelen politikai erő lenne. Az MDF számára a három osztatú politikai tér kedvező stratégiailag, amelyben van a két, ígérgető, felelőtlen, populista párt: az MSZP és a Fidesz, a radikális, vállalhatatlan Jobbik és a racionális, igazmondó, szakértői középpárt az MDF.

Az LMP stratégiailag nagyon helyesen nekimegy ennek az imázsnak. A szavazóbázis szempontjából három alapvető irány adja magát:

1. Támadni az MDF feltételek nélküli piacimádatát és az ebből is adódó szociális érzéketlenségét. Ezt tette a párt, amikor a szociális kártya kapcsán támadta az MDF-et.

2. Példákat találni arra, hogy a múltban (nem értek a focihoz) vagy a jelenben (Dávid Ibolya, Herényi Károly a melegbárban) milyen olyan események köthetők az MDF politikusaihoz, amelyek nem szimpatikusak a liberális szavazók számára.

3. A harmadik és talán legfontosabb, hogy ne engedjék ellopni a show-t, azaz, hogy az MDF úgy pozícionálja magát, mint a jelenlegi politikai kultúrával szembe menő párt, hanem bebizonyítani, hogy ők is vaskosan benne vannak az elmúlt 20 év történéseiben. Ez azért is fontos, mert az MDF-SZDSZ együttműködés nagyon jó üzenetek felépítésére teszi alkalmassá a pártot. PL: a két nagy rendszerváltó erő összefog, félretéve az ellentéteket küzd a populizmus, az ígérgetés, a radikalizmus stb. ellen.

A harmadik irányba vág bele Schiffer András, aki mai sajtótájékoztatóján az MDF-SZDSZ összebútorozását ékes példaként hozza fel arra, hogy milyennek nem kellene lennie a politikának. Azt hangsúlyozza, hogy a két pártot olyan politikusok alkotják, akik elvesztették hitelüket, és akiket érdekből támogatnak bizonyos üzleti körök. Schiffer mondandójában még az általunk említett 1. ponthoz tartozó üzenet is feltűnik, amikor a szóvívó a pártra jellemző neoliberális gazdaságpolitikát támadja.

Hosszú még a kampány további izgalmas csörték várhatók :)

Címkék: mdf lmp

Share/Bookmark

A bejegyzés trackback címe:

https://kampanyvan.blog.hu/api/trackback/id/tr81688028

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikai prostituált 2010.01.22. 17:20:03

A poltikai prostituált a klasszikus kurvánál sokkal enyhébb kifejezés.Nem azért mert a közszereplőnek a bíróság gyakorlata értelmében az átlagnál több kritikát kell elviselniük és nem is azért, mert a politikussal szemben az egész világon elnézőbbek.A ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.20. 18:06:18

Az MDF még egy-két hétig figyelmen kívül hagyhatja az LMP-t, utána már szerintem nem.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.20. 22:20:19

Pont azt szeretem az LMP -ben, hogy nem agresszív. Szociális kártya megtámadása sem tetszett attól függetlenül, hogy jogos vagy sem. Olyan bulváros megmozdulás hangulatú :(
Viszont onnan rengeteg szavazót elszipkázhat...

ralf 2010.01.21. 08:01:22

Azért én látok különbséget. Az LMP tényleg a szoclib szavazókra hajt, az MDF inkább a (bal- nélküli) libekre. Számomra ez a különbség meghatározó, ezért áll közelebb hozzám az MDF. Hogy aztán mennyire bizonyulnak szavahihetőnek...?

snorbi 2010.01.21. 11:04:45

Én utálom a politikát, teljesen kiábrándultam belőle. Szerintem ennek az országnak egy esélye van: ha egy párt vagy koalíció 2/3-os többséget szerez, ÉS hajlandó - többek között - a "két nagy rendszerváltó erő" által elkövetett alapvető hibák megfelelő orvoslására. Máskülönben ennek az országnak annyi...

steverubellreborn 2010.01.21. 17:27:57

@ralf:
Dávid Ibolya vagy Schmuck Andor mennyire szavahihető?