A bulvár illetve kereskedelmi média fontos csatornája a politikának, ezen belül is a politikusok imázsépítésének. A bulvárban ma Magyarországon senki sem mozog otthonosabban, mint Rogán Antal, aki ráadásul pozitív imázs építésre használja ügyesen ezeket a felületeket. Rendszeres vendége az ilyen típusú műsoroknak, időről időre olvasni lehet róla és párjáról a magazinokban. Rogán azzal, hogy most elvállalta feleségével együtt a szereplést a Mr and Mrs-ben minden eddiginél mélyebben benyomul a bulvárba, ráadásul ezt egy választási kampány finisében teszi. Sokan fintoroghatnak, hogy egy politikusnak ez rangon aluli, ám a műsornak köszönhetően Rogán lesz az a politikus, akivel legtöbbször találkozhatunk a nyilvánosságban a tavasz folyamán. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy Rogán megtalálja majd azt a középutat, hogy úgy legyen populáris, hogy közben ne menjen le "kutyába". Ennek bizonyítéka, hogy korábbi akciói a nászajándékból vásárolt orvosi műszertől a parkolás ügyig, mind jól átgondolt, ügyesen és átgondoltan felépített sztorik voltak.

A bulváros imázs építésben amúgy is a Fidesz volt mindig erősebb. Orbán Viktor ezeket a megjelenéseket mindig arra használta fel, hogy azt a képet sugározza magáról, hogy ő is egy a nép egyszerű fiai közül. Erre legjobb példa a nyaralásáról készült képriportok. Orbán ugyanis hivatalosan oda jár nyaralni, amit a magyar középosztály is meg tud engedni magának. Nyáron Horvátországba, ahol fiával hajnalban kimegy a helyi halászokkal halászni, télen meg Ausztriába síelni, ahol egy olyan fotó is készült róla, amint Révész Máriusszal emeletes ágyas szobában gitárszó mellett beszélgetnek. Ezt a képet pedig csak tovább erősíti Orbán nemrégiben elindult Facebook profilja.

A szocialistáknál Medgyessy abszolút alkalmatlan volt az ilyen profilépítésre. A szocialisták akkori miniszterelnöke Kubába ment nyaralni. Ebben az időszakban a Fidesz hevesen "bankárkormányozott", így nem volt túl szerencsés Medgyessy válasza arra kérdésre, hogy miért ezt az úticélt választotta. A miniszterelnök ugyanis valami olyasmit mondott, hogy azért döntött Kuba mellett, mert ott finomak a szivarok és jók a koktélok.

Az imázsépítésben az egyedüli sikeres példa Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségének első évei, amikor igyekezett enyhíteni a milliárdos vállalkozó nem túl vonzó képén, és igyekezett magát egyszerű "pápai gyerekként" eladni. Ezt az irányt sok ügyesen felépített családi történet (középpontban felesége, gyermekei, édesanyja és Totó kutya), illetve az emberi elemek hangsúlyozása (futás szeretete, tánc, elveszett gyerek megtalálása) segítette elő.

A kisebb pártok közül egyedül az MDF esetében beszélhetünk jelentősebb bulvárjelenlétről. Dávid Ibolya imázs építésének voltak jó és kevésbé jó pillanatai. A kalapgyűjtésnek egy idő után már inkább negatív visszhangja volt, míg a Balaton átúszás, sportos életmód azóta is elő-előbukkanó pozitív tartalmú imázselemként könyvelhető el.

Címkék: fidesz bulvár

Share/Bookmark

A bejegyzés trackback címe:

https://kampanyvan.blog.hu/api/trackback/id/tr791763073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.