Alaposan megosztotta ügynökségünket az LMP plakátja. A megosztottság már ott jelentkezett, hogy volt olyan köztünk, aki észre sem vette a plakátözönben, míg volt olyan, aki úgy nyilatkozott, hogy úton-útfélen találkozott vele. A különböző észlelés nem abból adódott, hogy más úton járunk, hiszen szomszédos kerületekben lakunk, és körülbelül ugyanazon az útvonalon mozgunk.

Nézzük a személyes véleményeket, a mi kis mini fókuszcsoportunkat, és lehet vitatkozni róla:

„A plakát leginkább a skandináv vagy EU-s szemléletformáló, oktatási, vagy egészségügyi anyagokra emlékeztet: színvonalas, decens, de semmi különös. Egyetlen kommunikációs előnyének (és rendkívül szimpatikus döntésének) a saját tagok és támogatók szerepeltetését tekinthetjük, ez egyben meg is magyarázza a vizuális koncepciót, de a casting korlátait is. Érthető, hogy cél az, hogy te is ismerj magadra, ezt azonban minden bizonnyal nem érik el, még az olyan erőltetett utalásokkal sem, mint a bicikli a vállon vagy a dobozgitár (már csak egy dj hiányzott volna, mint a "trendi" kereskedelmi plakátok 70%-án).”

„Nagyon tetszik a plakát. A legjobb benne, hogy az elsőre közhelyesnek tűnő, minden választói csoportot bemutató képeket eredetivé és egyénivé teszi a plakáton használt grafikai megoldás. Különösen szimpatikus húzás, hogy a párt nem stock fotókkal dolgozott (van erre sok példa), sőt nem is fizetett statisztákat kért fel, hanem a párt képviselőjelöltjeit és szimpatizánsait vegyítve szerepelteti a plakáton. Annak is nagyon örültem, hogy végre találkoztam olyan plakáttal, amelyen roma származású szereplő is feltűnik, igaz nem központi szereplőként. Ennyire azért az LMP sem bátor.”

„Az LMP plakátján - miután már valaki felhívta rá a figyelmemet - minden elemmel szimpatizálni tudok. Jó az üzenete, jó, hogy eredeti "emberek" vannak rajta, a mondanivalója is remek. Csak kár, hogy az életben nem vettem volna észre, ha nem szól a kollégám, hogy nézzem meg. Vagyis plakátként nem jó. Nem kelt figyelmet, nem vonzza a tekintetet. Nem kelt 'aha-élményt.”

„Érdekes belső tagoltság, hiteles arcok a mindenhonnan ismerős stock fotók szereplői helyett – a potenciális választóknak könnyű azonosulást kínáló világos bőrű, középosztálybeli, optimista figurák. Eggyel több üzenet még elfért volna amellett, hogy a kopogtatócédulámat adjam nekik. Például, hogy miért lesz az jó nekem.”

„Egy információdús közegben, például egy nagyvárosi utcán nem tűnik ki a környezetéből – ez a nyugis zöld szín és a sok kis alak, szétaprózott szerkezet átka. Borítótervnek jobb lenne, mint plakátnak.”

„A plakát átgondoltan és okosan megtervezett, mégsem alkalmas arra, hogy a bámészkodók figyelmét megragadja és egyetlen markáns üzenetet "bevéssen". A harmonikus elrendezés, a visszafogott lmp-s színvilág a mostani kampány eddigi legszebb darabjává teszi (az LMP-s anyagok egyébként is szépek általában), de a "közülünk valók" szerepeltetésével nem sikerült áthidalni azt a problémát, hogy a pártokat sokszor arcokkal azonosítjuk. A tucatnyi, mesterségesen beállított szereplő tömeges érzetet nem kelt (pedig jó volna mutatni: erősek vagyunk), az az érzése az embernek, hogy egy szemináriumi csoportba hívják. Persze a "célcsoportok" felismerhetik magukat, lehet olyan érzésük, hogy ezek a jófej emberek is azt akarják, mint én: legyen más a politika, de a választ, márminthogy miért érdemes ránk szavazni / ajánlószelvényt adni, nem közvetíti. Ezzel együtt is értékelendő az átgondoltság és kivitelezés, különösen, ha egy többlépcsős kampány első eleméről van szó.”

„A plakát szerintem vizuálisan szép, jól esik a szemnek ránézni. Nem próbálja meg túl sok üzenettel bombázni a választókat: egy határozottat állít, és egyet kér, ami pont elég. Bár a fiatalok hangsúlyosak, a sok arc alkalmazásával mégis megpróbálja egy sokszínű, nem csak az ifjabb generációt megcélzó párt benyomását kelteni, ami a liberális szemléletű szavazóknak megnyerheti a tetszését. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy ez a plakát csak amolyan kísérő elemként jó, önmagában nem fog szavazókat elcsábítani egyik vagy másik oldaltól.”

„Azt kell mondjam, hogy ezt a plakátot jól eltalálták az LMP-nél, egy apró kitétellel. El lehet mondani, hogy a párt legnagyobb hátránya, hogy nincs, vagy nincsenek a médiát uralni képes vezető személyiségei, azonban ezt a párt több kevesebb sikerrel igyekszik az előnyére fordítani. Példának okáért semmit sem veszítenek azzal, hogy a háttérbe szorítják a plakáton Schiffer Andrást, sőt inkább nyernek azzal, hogy megjelenik helyette/mellette egy csomó friss és vidám arc a plakáton, ezzel is azt hangsúlyozva, hogy újat tudnak hozni a politikába, mint ahogy erre külön a szlogen is rávilágít. Maga a plakát kétségkívül összetett és többszörös üzenetet hordoz (pl.: számunka mindenki egyenlő, zöldek vagyunk, lazák vagyunk, számunka még a család is értékes) amit az átlag "felhasználó", teszem azt Mari néni a Lehel téri piacról nagy valószínűség szerint nem fog magáévá tenni. A plakát szerintem tetszetős és egy bizonyos célközönség számára (yuppie?) tökéletes. A kérdés abban rejlik, hogy csak erre a szűk választói bázisra építve sikerül-e megragadni a magyar közéletben.”

Címkék: design lmp

Share/Bookmark

A bejegyzés trackback címe:

https://kampanyvan.blog.hu/api/trackback/id/tr851749632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.11. 17:24:30

Valóban, a plakát nem kíván egy nagy üzenetet közvetíteni, inkább a párt sokszínűségére kívánja a figyelmet felhívni. A képeken látható fiatalok megnyerése fontos a párt számára, ők azok, akik el tudnak menni kopogtatót gyűjteni és feltételezhetően ráérnek aktivizmusra áldozni az idejüket. Az LMP ugyanis csak akkor lehet sikeres, ha sok lelkes aktivistát tud a kampány során használni.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.12. 11:34:02

Biztos segít egy-egy kiemelt ember a kampányban. Úgy tűnik kell a front ember az embereknek.
De szerintem hülyeség. Tetszik, hogy LMP nem 1 ember központú. Fidesznél lehet tudni, hogy mindenki úgy táncol ahogy a Viktor fütyül. Nem hiányzik ez máshova is..

Kár, hogy nem lehet kinagyítani, nem tudom elolvasni a csillagozott apróbetűst. Pedig a lényeg mindig oda van írva ;)

senkifalvi 2010.02.12. 12:50:37

Szép a plakát,van üzenete,de valóban nem figyelemfelkeltő.Sztem,ha magába az LMP logóba a betűke,s a lépő fazonba illesztettétek volna bele ezt a tartalmat plakát méretben-inkább plakát jellege lenne

senkifalvi 2010.02.12. 12:55:16

Kiután a választásokkor már tavasz lesz,én nem vetném el vmi ecografitti ötletét sem!Igaz,hogy időnként locsolgatni kell,s nem lehet akárhova kitenni,de bizti figyelemkeltő lenne...búzából,fümagból,v vmi csírázó növényből a 3 betűt átcsíráztatni 1 hálón,s kifüggeszteni-élő,zöld,fiatalos

scrr 2010.02.12. 14:27:21

@kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook!:
Ez van az apróbetünél :)
" * A képek nem illusztrációk. Az LMP képviselőjelöltjei és szavazói vagyunk. "

hegyo 2010.03.22. 20:45:21

Csak most látom a posztot, de a fejlemények tükrében (kint van az új plakátszéria, amiben van roma gyerek) megakadt a szemem egy gondolaton: "Annak is nagyon örültem, hogy végre találkoztam olyan plakáttal, amelyen roma származású szereplő is feltűnik, igaz nem központi szereplőként. Ennyire azért az LMP sem bátor."
Mit szóltok hozzá, h most mégis van? Nekem tetszik, bár a "kislány+romagyerek -> lehet-e 20 év múlva ugyanannyi a fizetésük?" (nem emlékszem a pontos szövegre, de vmi ilyesmi) szöveg úgy is megválaszolható, h nekik kettejüknek úgy is lehet, h a hasonló munkát végző nemroma férfi kétszer annyit kap. De ez inkább nyelvi kekeckedés.
süti beállítások módosítása