A sikeres politikai marketing egyik legfontosabb eleme az egységes üzenet, amelyet az adott politikai erő minden reprezentánsának képviselnie kell a nyilvánosságban. A Fidesznél ez mindig jól működött. Szinte nem volt arra példa, hogy a hivatalos állásponttal szemben kibeszélt volna a médiának. Az MSZP ezzel szemben sokat bakizott, folyamatosan szerepeltek politikusai a nyilvánosságban, akik a kormány, a párt álláspontjával szemben nyilatkoztak, sokszor egyéni politikai tőke kovácsolásának reményében (Karsaitól Sziliig sorolni lehet a neveket). Az MDF-ről és az SZDSZ-ről ne is beszéljünk, hiszen e két párt esetében abszolút a nyilvánosság előtt zajlottak a pozícióharcok, ideológiai ütközetek.
A Fidesz tökéletes gépezetébe most hiba csúszott, amikor Mádi László úgy nyilatkozott, hogy a pártja rövidtávon nem, ám hosszú távon megfelelő társadalmi vita után elképzelhetőnek tartja az ingatlanadó bevezetését. A Fidesznek ez a nyilatkozat komoly pofon, amely a párt hitelességét erősen alááshatja, hiszen a hivatalos álláspont szerint az ingatlanadó igazságtalan és értelmetlen lépés. A pártvezetés azonnal lépett és levette a listáról Mádit, mert szembement a párt hivatalos véleményével. Ezt a lépést biztos sokan antidemokratikusnak vélik, holott logikus és szükséges. Egy pártnak egy kampányban így kell tennie: egységes üzenet, program, nem demokratikus köldöknézés.
A gyors lépés ellenére Mádi nyilatkozata jól jöhet az MSZP-nek. A Fidesz hiába mondja majd, hogy ez egy képviselő személyes véleménye, a szocialisták arra hivatkozhatnak, hogy egyik képviselő kikotyogott valamit, amit a Fidesz el akart rejteni, holott valójában a Fidesz is tervezi az ingatlanadót. Ez az MSZP interpretáció elég lehet arra, hogy a bizonytalan szavazók egy részét megszólítsa, és a Fidesz szavahihetőségét megpróbálja aláásni.