A Szonda Ipsos legfrissebb felmérése szerint a biztos pártválasztók körében a Jobbik csupán 13 százalékon áll. Ez az eredmény komoly visszaesés a korábban mértekhez, illetve a többi közvéleménykutató által mért eredményekhez képest. Amennyiben elfogadjuk a Szonda mérését (persze mindig lehetnek szkeptikus hangok egy-egy pártpreferencia méréssel kapcsolatban), akkor adódik a kérdés, hogy minek „köszönheti” a radikális párt a visszaesést.

Az elmúlt hetek eseményeit áttekintve jól kirajzolódik a Fidesz kommunikációs stratégiaváltása, hiszen a korábbi a nagy nyilvánosságbeli csendes tartózkodást felváltotta egy jól felépített támadó kommunikáció. Szinte nem telt el úgy nap, hogy a Fideszhez közel álló média ne állt volna elő valamilyen negatív tartalmú hírrel, amelyet aztán a teljes magyar nyilvánosságban elterjedt. Az akcióban örömmel részt vett a balliberális sajtó is, sőt a közéleti blogok is komoly szerepet játszottak a leleplezésekben. Volt itt minden melegeket ölelő szóvivőtől kezdve pornós gárdistán át a mentelmi jogával pitiáner módon visszaélni akaró államfőjelöltig, és akkor a harcos antikommunista Pörzse Sándor MSZP-s kampányhakniját még nem is említettük. A felemlegetett ügyekben egy valami közös: úgy „vittek be ütést” a Jobbiknak, hogy igyekeztek hitelteleníteni a párt imázsának központi elemeit.
 
  1. Antikommunisták vagyunk.
Persze csak Morvai Lévai Katalinnak dolgozott, Pörzse meg MSZP-s rendezvényen moderált, a párt külügyi bizottságának elnöke, Kovács Béla meg Oroszországban építgeti a kapcsolatokat.
 
  1. Rendpártiak vagyunk
A párt egyik támogatója bankot rabolt és abból szponzorálta a Jobbikot.
 
  1. A keresztény erkölcs védelmezői vagyunk.
Persze a szóvivőnk szív, melegeket ölelget, a gárda tagunk meg leszbikus pornóban domborít.
 
  1. Szakítunk az eddig politikusi magatartással, például eltöröljük a mentelmi jogot
Persze csak Morvai Krisztina az első adandó alkalommal egy parkolási bírság apropóján erre hivatkozik.
 
Az ügyek (függetlenül attól, hogy melyiknek mekkora a valóságtartalma) megágyaztak a Fidesz hivatalos kommunikációjának, amely összefoglalható a párt egy mondatos márkázásában, hiszen Szijjártó Péter nemes egyszerűséggel botránypártnak nevezte a Jobbikot.
 
A médiabotrányok mellett a Fidesz szlogenjében is alkalmazkodott az új stratégiához, hiszen a Csak a Fidesz üzenet a jobboldali szavazóknak, hogy ne osszák meg szavazatukat. A nyilvános kommunikáció mellett persze abban is biztosak lehetünk, hogy a Fidesz politikusai a választókkal való találkozókon, fórumokon is támadják a botrányokkal megrogyantott pártot. Ennek következményeként a Jobbiknak elképzelhető, hogy be kell érnie a nagy várokozásaik miatt komoly csalódásként értékelhető 10-15 százalékos választási eredménnyel.

Címkék: jobbik

Share/Bookmark

A bejegyzés trackback címe:

https://kampanyvan.blog.hu/api/trackback/id/tr781898439

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Erősebb Fidesz, visszaeső Jobbik 2010.04.06. 14:00:01

A botránysorozat miatt csökkent a Jobbik támogatottsága az elmúlt hetekben. A Szonda szerint az MDF egy százalékon áll.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása