A Jobbik rendkívül jól érzett rá arra, hogy intenzív kommunikációs offenzivája mellett arra is szükség van, hogy bizonyítsa: van olyan szakértői rétege, amelynek köszönhetően akár a kormányzati szerepre is készen áll. A kampány kommunikációban erre találták ki az árnyékkormány intézményét, amelyet a Jobbik ügyesen beemelt stratégiájába. A Jobbik kormány két potenciális miniszterét Pősze Lajost és Gyenes Gézát már be is mutatták a nyilvánosságnak, és a következő hetekben sorra következnek majd a többiek.
Ez a stratégiai lépés véleményünk szerint tovább javíthat a Jobbik amúgy is kiváló helyzetén, hiszen sok olyan eddig bizonytalant állíthat a párt mellé, akik eddig azért nem akartak a Jobbikra szavazni, mert nem érezték kormányképes erőnek. Emellett persze az egyre javuló pártpreferencia erdemények is azt mutatják, hogy akár a 20 százalékos eredmény is elérhetővé válik a radikális párt számára áprilisban.