Korábban ebben a blogban is többször foglalkoztunk az LMP-vel, amelynek teljesítménye megosztotta műhelyünket. Abban azonban egyetértettünk mindannyian, hogy szükség van arra a szellemiségre, amelyet a párt képvisel. A lehetséges siker legnagyobb gátját a párt arcnélküliségében, illetve az ügygenerálás területén mutatott passzivitásban láttuk. Nem láttuk megfelelőnek Schiffer András személyét a választók többsége számára fontos, a pártot megtestesítő karizmatikus vezető szerepére, ugyanakkor üdvözöltük Karácsony Gergő felbukkanását, aki vita nélkül tapasztalt és képzett szakember, ráadásul szimpatikus, megnyerő médiaszereplő.
Az első kreatív anyagok megjelenésével jól láthatóan kezdett kirajzolódni az a kommunikációs irány, amelyre a párt a kampányát felfűzi. Pozitívan írtunk arról, hogy úgy tűnik jól átgondolt kommunikációs stratégia mentén pozícionálta magát a párt a nyilvánosságban. Ezt a médiában is egyre jobban elfogadták, egyre több teret, szereplési lehetőséget kapott az LMP.
Arról is írtunk, hogy jó húzásnak bizonyult a sávolyi ring köré épített média offenzíva, amely teljes mértékben igazodott, ahhoz a kommunikációs stratégiához, amelyet elterveztek.
Az egyre jobban látható pártnak szerencséje is volt, hiszen a hasonló szavazói csoportra hajtó MDF folyamatosan hibázott a kampányban, így egyre jobban elterjedt az a nézet a véleményformálók körében, hogy az LMP lehet a nyertese a két párt küzdelmének a parlamentbe jutásért. A pártban rejlő potenciált a közvéleménykutatások is alátámasztják, és amíg az MDF-nél a szavazók elpártolásáról hallani, addig az LMP-nél éppen ellenkező folyamatokat észlelhet az eredményeket szemlélő érdeklődő. Ráadásul sok meghatározó személyiség is úgy érezte, hogy ki kell állnia a párt mellett, amely komoly segítség a kis pártok állandó mumusa, az elveszett szavazat szindróma elleni küzdelemben.
A párt legújabb kampánya is telitalálat. A különböző szakpolitikai intézkedések szükségességét (környezetvédelem, munkaerő-piac, oktatás, korrupció elleni harc, vidékfejlesztés) egy-egy érzékletes és jó minőségű fotóval bemutató kampány biztosan szíven találja a potenciális célcsoport jelentős részét. Különösen bátor és dicsérendő lépés volt a roma kisfiú és nem roma kislány párosát bevetni a kampányban, amelynek üzenetértéke felbecsülhetetlen a jelenlegi magyar közhangulatban.
Most úgy látjuk, az LMP-nek áprilisban komoly esélye van az 5 százalékos küszöb átlépésére. Nem kis bravúr lenne ilyen kevés pénzből és tapasztalattal ilyen gyorsan sikert elérni, ráadásul az eddigi kampányok tapasztalataitól ennyire eltérő stratégiával, a politikai marketing alapvető szabályrendszerének nagy részét figyelmen kívül hagyva. Az 5 százalék átlépése akár tananyagként is szolgálhatna arra, hogy egy alulról szerveződő párt is képes lehet sikert elérni, totális outsiderként eladható terméket létrehozni, méghozzá úgy, hogy a lázadó, erőszakos hangra vevő vesztesek helyett a gondolkodásra hajlandó,tudatos fogyasztókat célozza meg. Előbbivel nagyobbat lehet kaszálni, utóbbi azonban a magyar demokráciát szolgálja.